موسسه مُبلغ جوان

ایده پردازی وخلاقیت در تبلیغات دینی

موسسه مُبلغ جوان

ایده پردازی وخلاقیت در تبلیغات دینی


حجت الاسلام  سامان هادی پور 
متولد:
 ۱۳۶۰

حجت الاسلام سامان هادی‌پور متولد ۱۳۶۰ در تهران می‌باشد. وی تحصیلات حوزوی خود را در سطح ۳ رشته تبلیغ به پایان رسانده و به مدت ۸ سال سابقه فعالیت تدریس در حوزه علمیه را دارد. 
حجت الاسلام هادی‌پور همت خود را در تدریس و تألیف در حوزه فن خطابه و روانشناسی تبلیغ گذاشته است. دوره‌های آموزشی "روان‌شناسی تبلیغ"، "روش سخنرانی دینی" و "روش کلاس‌داری" از جمله مباحث تدریسی وی بوده و سه جلد کتاب تحت عنوان نهج الخطابه امیرالمؤمنین علی علیه السلام از جمله فعالیت‌های علمی آقای هادی‌پور می‌باشد.
 
حجت الاسلام هادی‌پور مدیر و مؤسس، مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان در حوزه علمیه قم می‌باشد.

مدیرمرکز تخصصی امیر بیان در دیدار با علامه مصباح یزدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از خلأ های حوزه علمیه، ضابطه مند نبودن منبر و خطابه است وتأکید رهبری در این زمینه ما را بر آن داشت تا در این زمینه به صورت جدی کار کنیم.
حجت الاسلام سامان هادی پور بااشاره به مطالعه خود در خصوص کتابهای نوشته شده  به زبان های مختلف در مورد روش سخنرانی، اظهارداشت: در مجموع به اندازه یک جلد، مطلب خوب و علمی برای "روش سخنرانی" وجود نداشت ووقتی فقر علمی در این زمینه را دیدیم ، جای یک موسسه تخصصی خطابه را در قم خالی احساس کردیم و لذا از 4 سال پیش موسسه امیر بیان که برگرفته از نام امیرالمومنین(ع) است را پایه گذاری کردیم.
وی با اشاره به برنامه های آینده مرکز اظهار داشت: در نظر داریم در چشم انداز خود دانشگاه تبلیغ با 8 گرایش مختلف در حوزه تبلیغ و سخنوری را راه اندازی کنیم و همینطور که در خطابه موفقیت هایی داشتیم،در گرایش های دیگر نیز، دانشگاهی راه اندازی و پیشرفت هایی حاصل شود.
مدیر مرکز تخصصی امیر بیان  با اشاره به صرف 12 هزار ساعت کار پژوهشی در خصوص خطابه ابراز داشت: بحمدلله یکی از مسائلی که در موسسه تخصصی امیر بیان وجود دارد، اخلاص دست اندرکاران این موسسه است، به گونه ای که تقریبا 100 نفر پرسنلی که در این موسسه خدمت می کنند، بدون توقع درآمد وفقط برای رضای خدا کار می کنند.
وی با اشاره به تدوین کتاب نهج الخطابه اظهار داشت: این کتاب در سه جلد تدوین شده است و در آن 600 نکته از روش بیان حضرت علی(ع) با توجه به خطبه هایشان در نهج البلاغه استخراج شده است.
حجت الاسلام هادی پور با اشاره به تحقیق و پژوهش در علوم مختلف روانشناسی، جامعه شناسی و... برای استخراج نکات موثر در تبلیغ اظهار داشت: همچنین سعی کرده ایم تا در پژوهش وتحقیق خود، قرآن را به طور خاص مد نظر قرار داده و روش های بیان خدا را استخراج کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر سرفصل های روش سخنرانی برای تدریس آماده شده و به نوعی تولید علم موسسه امیر بیان است که در قالب 300 ساعت قابل آموزش به طلاب است.
مدیر موسسه امیر بیان با اشاره به اینکه با راه اندازی معاونت آموزش در 4 سال پیش، اقدام به جذب دانش پژوه کردیم، اظهار داشت: علیرغم اینکه موسسه امیر بیان به خاطر عدم وابستگی مالی به نهاد یا ارگانی از دانش پژوهان شهریه نیز دریافت می کند و به منظور عدم تداخل با دروس حوزه و موسسات تخصصی ، کلاس های آن در بدترین ساعات روز یعنی 12ظهر تا 14 و 30دقیقه ، برگزار می شود، اما در سال اول 120 دانش پژوه جذب شدند، در سال دوم 200 دانش پژوه، سال سوم 450 دانش پژوه و امسال نیزبیش از 1000 نفر ثبت نام کردند که با مصاحبه 640 نفر پذیرش شدند.
وی افزود: نه تنها با استقبال طلاب بلکه با استقبال موسسات تخصصی حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور هم مواجه شدیم که دوره های آموزشی فشرده و کوتاه مدت برای آنها برگزار شد.
حجت الاسلام هادی پور ادامه داد: از طرفی برای اینکه طلاب بعد از آموزش رها نشوند، معاونت اعزام را راه اندازی کرده و استان تهران را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم وپیشرفت ما تا حدی بوده که در سالجاری 200 دبیرستان پسرانه در تهران را پوشش دادیم و آمار رضایتمندی دانش آموزان نشان از موفقیت طلاب این موسسه دارد.
وی با اشاره به اینکه در نظر داریم 6 هزار نفر از بهترین دانش آموزان را انتخاب کنیم، اظهار داشت: بعد از شرکت آنها در مراسم هایی مانند اعتکاف دانش آموزی و راهیان نور و ...، 1000 نفر از آنها را در کار تربیتی وارد می کنیم که سازوکار آن برای سال بعد آماده شده است تا از بین آنها 500 دانشجو و 500 طلبه انقلابی و ولایی تربیت شوند و حلقه های علمی را از ابتدای طلبگی و دانشجویی ، با آنها شکل بدهیم تا بدین شکل نطفه دانشگاه تبلیغ نیز شکل بگیرد.
وی همچنین دربخش دیگری از سخنانش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عملکرد آیت الله مصباح رابه عنوان الگوی کاری خویش دانست و افزود: شاید عده ای این سخن را بلند پروازی بدانند، اما ما موسسه را با همت بلند راه اندازی کردیم و اعتقاد داریم اگر برای خدا کار کنیم، قطعا ما را هدایت و همراهی خواهد کرد.

موسسه(مُبلغ جوان)