موسسه مُبلغ جوان

ایده پردازی وخلاقیت در تبلیغات دینی

موسسه مُبلغ جوان

ایده پردازی وخلاقیت در تبلیغات دینی

چطور💡ایده های مختلف خود را سر وسامان دهیم؟(2)
گام نخست: ایده‌های خود را یک جا جمع کنید

نخستین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک «بانک ایده» است! بدین ترتیب قادر خواهید بود تا این همه ایده‌ای که مدام در سرتان بالا و پایین می‌روند را در جایی مکتوب کرده و ذهن خود را از آنها آزاد کنید. در حقیقت گام نخست برای حقیقی‌سازی ایده‌ها پیاده کردن آنها در جایی دیگر، خارج از ذهن است که بتوان در آینده به آنها نگاه کرده و هرگاه که سرکیف و ذوق بودیم به برآوردنشان همت گماریم. با این کار درمی‌یابیم که چه تعداد ایده‌ در ذهنمان هست. بهترین ابزار نوآورانه برای این منظور استفاده از برنامه Wunderkit است و جالب اینکه نسخه تازه‌ای از این برنامه در حال آماده سازی است. از این برنامه گذشته، با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به انبوهی از برنامه‌های مشابه دست‌یابید، برای نمونه:
برای ثبت ایده‌های بصری از برنامه‌های Evernote و Springpad استفاده کنید. هر دوی این نرم‌افزارهای کاربردی را می‌توان به سادگی مدیریت کرده و کلیه موارد دلخواه را در آنها وارد کرد. از این مهمتر هر دو را می‌توانید بر روی گوشی تلفن همراه خود سوار کرده و هم در اینترنت و هم در جیب مبارک در همه لحظه‌ها یک ابزار یادداشت برداری حرفه‌ای را دم دست داشته باشید.
برای ثبت ایده‌های متنی از برنامه‌های ResophNotes (که محبوب‌ترین برنامه یادداشت برداری تحت ویندوز است) و Notational Velocity (که انتخاب خوبی برای رایانه‌های مک محسوب می‌شود) بهره‌برداری نمایید. هر دوی این برنامه‌های کاربردی می‌توانند با همگام‌سازی برخط، ایده‌های‌تان را در سرویس‌های ابری نیز ذخیره نمایند تا در سیستم‌های گوناگون به آن دسترسی شایسته‌ای داشته باشید.
برای ثبت ایده‌های مبتنی بر وب از برنامه‌های بی‌نظیری چون Wunderlist ،Trello و Asana غافل نشوید. همگی این نرم‌افزارها را می‌توان ابزارهای مهم و کاربردی برای ثبت ایده‌های ذهنی و هزاران کاربرد دیگر به شمار آورد. اگر می‌خواهید تا با سایرین به خوبی همکاری و همراهی کنید، حتی این امکان در این برنامه‌ها هم پیش‌بینی شده است، گرچه همیشه به کارتان نمی‌آید.
بالاخره فرقی نمی‌کند که از چه ابزاری استفاده می‌کنید، حتی قلم و کاغذ (این یار قدیمی و نوستالوژیک!) نیز گره از مشکل ما باز کرده و تقریباً همان نتیجه‌ی مورد نظر را برای‌مان به ارمغان خواهد آورد. مهم آن است که از وسیله‌ای کمک بگیریم که بیشتر با سلیقه‌ و سبک‌زندگی‌مان جور در‌می‌آید، وگرنه نتیجه یکی است. حال که ایده‌های خود را از ذهن استخراج کردید، قادرید تا هر زمان به آنها دسترسی شایسته‌ای داشته باشید. در واقع نگه‌داشتن این همه ایده در ذهن تنها به فراموشی و نابودی همه آنها منتج خواهد شد.

موسسه(مُبلغ جوان)