یک ایده خوب تبلیغی باید دارای ویژگی زیر باشد
:
*ساده باشد یعنی در عین بزرگی وگستردگی ساده باشد.
*کارآمد باشد یعنی قابلیت حل مساله یا مشکل را داشته باشد.
*قابلیت اجراء داشته باشد وبتوان آن را در مدت
کوتاهی در منطقه یا فضای تبلیغی اجراء نمود .
*جدید ونو باشد.یعنی قبلا توسط کسی اجراء نشده باشد وبازسازی نباشد بلکه خلق شده باشد.
*زیرکانه باشد یعنی در عین سادگی دارای یک راه حل نو برای مشکل یا مساله تبلیغی
باشد.
*انعطاف پذیر باشد یعنی در شرایط ومحیط های مختلف تبلیغی امکان تغییر وتطبیق با
شرایط را داشته باشد.
*ترسیم خوبی داشته باشد یعنی روابط بین اجزای ایده به درستی ترسیم شده باشد.